Harmen Van Straaten 1958-
3
Tilburg: Zwijsen, 2011
27 p. : ill.
9789027661845 (hardback)

Toegankelijke formaten:

Ruud en Maud vinden dat er nooit iets spannends in hun leven gebeurt, totdat ze op een middag ontdekken dat er wat met hun oppas Hannes aan de hand is. Hannes is nergens te vinden en het lijkt of er bloed op de mat ligt. Ruud en Maud gaan op onderzoek uit. Met vrolijke, deels paginagrote afbeeldingen in kleur. De redelijk omvangrijke tekst staat voor het grootste deel gescheiden van de tekeningen. Eenregelige zinnen met een- en tweelettergrepige woorden, grote letter, hoofdletters, interpunctie, AVI-M4. Deeltje uit de serie 'Raketjes'*, leesboeken voor kinderen die bij een structureerwoord niet alleen de doelletter, maar álle letters van het woord leren. De boekjes sluiten aan bij de methode Veilig leren lezen. De serie heeft een opbouw in moeilijkheidsgraad. Dit boekje sluit aan bij kern 10 van Veilig leren lezen en is te lezen na 30 weken leesonderwijs. Bij elke kern zijn er drie boekjes. Vanaf ca. 7 jaar.

Over Selma Noort

Selma Noort (Leiden, 7 april 1960) is een Nederlandse kinderboekenschrijfster en kunstschilder.

Noort studeerde voor kleuterleidster aan de kleuterkweekschool in Leiden, toen ze haar eerste boek, Ik hoef niet op schoot, schreef. Selma Noort kwam in contact met Miep Diekmann, die ervoor zorgde dat het boek gepubliceerd werd bij Uitgeverij Leopold. Het boek deed het goed en werd vertaald naar het Duits en Deens. Een aantal andere boeken volgden, waarbij Noort zich vooral richtte op oudere kinderen. Uiteindelijk werd Noort, na vele omzwervingen, waaronder een periode in de Verenigde Staten, in 1989 voltijds schrijfster. Hierna nam haar oeuvre snel toe.

Naast haar schrijverschap treedt Selma Noort regelmatig op in bibliotheken en scholen met educatieve workshops en voorstellingen over haar boeken en het schrijverschap in het algemeen, en werkt zij voor de Stichting Schoolschrijver als schoolschrijver op scholen…Lees verder op Wikipedia