humor, avontuur
Game over!
Charel Cambré 1968-
Antwerpen: Standaard Uitgeverij, 2008
30 p. : ill.
9789002229190

Met tekeningen van Charel Cambré en inkleuring van Anita Schauwvlieghe laat de bende Jump, die bestaat uit Brains, Dweezil en Lisa, weer van zich spreken in dit album. Deze stoute tieners beleven de gekste avonturen. In deze full colour uitgave wordt de lezer meegenomen naar de wereld van gaming. Brains wordt plotseling deel van een game waar hij door geobsedeerd is geworden. Hij moet echter samen met de hoofdrolspeler Brownie de eindbaas Ubar Num verslaan om weer terug te kunnen naar zijn eigen wereld. Brains en Brownie krijgen hulp van Dweezil, een vuurspuwende draakje en Armando, het gordeldiertje van Brains. Welke beproevingen zal Ubar Num hem geven alvorens hij kan terugkeren? En wie schuilt er echt achter de eindbaas en wat is zijn uiteindelijke doel? Deze en vele andere vragen worden beantwoord in deze alweer vierde* hilarische uitgave van 'Jump'. Een aanrader voor jong en oud. Los leesbaar.

Over Charel Cambré

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door Agaath

Charel Cambré (1968) is een Vlaams illustrator en animatiefilmer. Hij werkt bij Studio Vandersteen, de stripstudio die verantwoordelijk is voor onder meer Suske en Wiske.

Jeugd

Cambré bracht zijn jeugd door in Herenthout waar zijn ouders een café hadden. Hier traden eind jaren 70, begin jaren 80 van de twintigste eeuw beginnende groepen als U2, Madness en Dire Straits op. Cambré tekende er op bierviltjes.

Carrière

Cambré volgde drie jaar de opleiding Kunsthumaniora in Lier en studeerde hierna nog vier jaar - samen met Rudy Trouvé, later gitarist bij dEUS - in Gent aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten waar hij de richting animatiefilm volgde. Hij werkt mee aan een heleboel gekende en minder gekende tv-animatieseries en enkele langspeelfilms. Zijn grote liefde ligt echter bij de strip en tussen zijn teke…Lees verder op Wikipedia